BioSoepi is een lunchroom met bijzondere talenten. De Lunchroom is gevestigd in het Ontmoetingscentrum in Nieuw-Vennep. Binnen dit werkgebied leren de talenten alles van het horeca vak en brengen we ze in contact met onze buurtbewoners. We gebruiken veel biologische producten, hebben oog voor lokale producten en letten goed op de seizoenen.

Bediening BioSoepi

Wanneer je in de bediening van BioSoepi werkt moet je om kunnen gaan met klanten. Als medewerker is het erg belangrijk om je klantvriendelijk en dienstbaar op te stellen. De medewerkers nemen bestellingen op en serveren soep en broodjes aan de klanten. Ook leren ze hoe je netjes serveert en zorgen ze ervoor dat de Lunchroom er de hele dag netjes en gezellig uitziet. Ook afrekenen hoort bij de taken van de medewerkers van Lunchroom BioSoepi.

Keuken BioSoepi

Lunchroom BioSoepi heeft ook een eigen keuken. Hier worden de soepen klaargemaakt, brood gebakken en broodjes belegd. We gebruiken veel biologische producten (ook uit de eigen volkstuin), hebben oog voor lokale producten en letten goed op de seizoenen.

Allrounders BioSoepi

Wanneer je in Lunchroom BioSoepi werkt, voer je alle facetten van het horeca-vak uit. Je kunt dus alle taken binnen dit werkgebied verrichten. Van het opnemen van bestellingen, tot aan het afwassen van borden na de maaltijd, en natuurlijk alles ertussenin. Dit maakt het werken bij BioSoepi zo afwisselend.

Lunchroom BioSoepi is gevestigd aan de Elemastraat 56 in Nieuw-Vennep en is van donderdag t/m vrijdag geopend van 10.00 – 16.00 uur. Voor meer informatie kun je direct contact opnemen met Vincent van Munster op telefoonnummer: 0252 865 616. Zie ook: www.BioSoepi.nl.

Het is gelukt!!!! Vrijdag 24 juni 2016 om 14.15 hebben we met de crowdfunding campagne op Nieuwepioniers.nl de verdubbelaar binnen gehaald. De campagne is op 24 mei gestart en precies een maand na de start is ons doel bereikt. Op zondag 26 juni kregen wij op het Groene Loper Festival de verdubbelaar uitgereikt door Wethouder John Nederstigt.

Uiteraard zijn de voorbereidingen voor onze Biologische lunchroom BioSoepi in gang gezet. Het doel is om op 1 september 2016 onze deuren te openen.

We willen ons project delen met iedereen die net zo enthousiast is als wijzelf. Vergeet dus ook niet ons te volgen op Facebook (https://www.facebook.com/biosoepi) of via onze nieuwsbrief, zodat we je op de hoogte kunnen houden van de voortgang.

Heel erg bedankt iedereen die ons heeft gesteund op wat voor manier dan ook! Zonder jullie hadden we het niet gered!

Wie eet er nou graag alleen? Samen koken, samen eten brengt mensen met een beperking in contact met anderen.

Stichting Philia brengt vriendschap en contacten tot stand voor mensen met een beperking. Oprichter en directeur Vincent van Munster: “Zeven jaar geleden ging ik – als verwende yup met een halve burn-out - mee op een vakantie voor mensen met een beperking. Ik ontdekte dat zij veel gelukkiger waren dan ik op dat moment. Maar in het dagelijks leven wel eenzaam.”

Vriendschappen sluiten
Hij richtte Stichting Philia op. Die helpt met onder andere Bootcamps en vriendschapscoaches mensen met een beperking om nieuwe vriendschappen te sluiten. In zijn contacten met de deelnemers ontdekte hij dat eenzaamheid en een negatief zelfbeeld ook invloed heeft op het eetgedrag. “Ze gaan bij hun ouders eten of eindigen met een ongezonde hap voor de TV”. Met BioSoepi.nl gaat dát veranderen!

Gezond koken en mensen ontmoeten
BioSoepi.nl brengt mensen met een beperking in contact met elkaar en buurtbewoners. In de moestuin, in de keuken en tijdens het eten. Het leert hen gezond te koken en stimuleert hun talenten.

Philia bundelt hiervoor krachten en kansen met Ontmoetingscentrum Maatvast. Die beschikt over een professionele keuken en heeft weer andere doelgroepen. Het idee ontstond om BioSoepi Café te starten en inmiddels is de terrasvergunning een feit. “Dat zal zoveel betekenen voor de toch wat onzekere deelnemers. Zij krijgen mooie bedrijfskleding en zullen gaan stralen”, vertelt Vincent. “En het ontmoetingscentrum zal ermee toegankelijker worden voor weer ander publiek, want iedereen mag komen eten.”

Ook ingrediënten verbinden
Bijzonder is dat ook de ingrediënten van de soep voor verbinding gaan zorgen. Het is de bedoeling dat deelnemers samen met vrijwilligers een volkstuintje opzetten en onderhouden. Ook uit andere volkstuinen worden ingrediënten aangeleverd. Allemaal gezond en seizoensgebonden.

Opstarten
BioSoepi is volop in de opstartfase. Ze houden al Soepworkshops en er wordt volop getest met recepten. Voor deelnemers betekent dat al veel; "fijn dat ik nu een vaste plek heb om naar toe te gaan. Hoef ik niet meer thuis te zitten".
Philia hoopt 1 september 2016 de deuren van het Biocafé voor het publiek te openen, wanneer de deelnemers er klaar voor zijn.

Dan hebben wij goed nieuws voor u! Vanaf 1 september 2016 opent Stichting Philia het BioSoepi Café (mede mogelijk gemaakt door het Oranje Fonds), een lunchroom op het Harmonieplein in Nieuw Vennep. Bij BioSoepi.nl werken naast ons professionele horecateam mensen met een beperking in de voorbereiding, keuken en de bediening. Onze sappen, smoothies en soepen worden vers bereid van het lekkerste groente en fruit. We gebruiken veel biologische producten (ook uit de eigen volkstuin), hebben oog voor lokale producten en letten goed op de seizoenen. Bedrijven kunnen onze gerechten eenvoudig online bestellen in onze webshop. BioSoepi.nl bezorgt de bestellingen op locatie, om zo iedereen een gezonde boost te kunnen geven!

Een aantrekkelijke kennismakingsactie!
BioSoepi.nl is door de gemeente Haarlemmermeer uitgekozen om als eerste een project te lanceren op hun nieuwe crowdfundingsplatform NieuwePioniers.nl. Elke donatie wordt verdubbeld door de gemeente. Steun nu onze crowdfunding met een donatie van € 6,50 per persoon en ontvang een heerlijk belegd broodje naar keuze en een biologische smoothie. Wees er snel bij, deze actie loopt maar tot 25 juni! Ga naar https://goo.gl/D3Qsto.

Biologisch, gezond en verbindend.
Vanaf 1 september 2016 kunt u online uw lunch bestellen via BioSoepie.nl, maar u bent uiteraard ook van harte welkom in BioSoepi Café. Met de online bestelservice kunt u op eenvoudige wijze een gezonde lunch bestellen. Bestellingen voor de lunch op kantoor of in het bedrijf kunt u op het gewenste tijdstip laten bezorgen. Wij zullen u nog deze zomer onze menukaart toesturen.

Wilt u onze droom, maar vooral die van onze toekomstige unieke werknemers uit laten komen?
Ga dan naar https://goo.gl/D3Qsto en maak gebruik van deze gezonde kennismakingsactie! Op onze website www.stichtingphilia.nl vindt u meer informatie over onze stichting en projecten. Mocht u vragen hebben dan horen wij dat graag van u. Uiteraard ben ik meer dan bereid om onze projecten mondeling te komen toelichten.

In samenwerking met het OranjeFonds starten wij een nieuw project: BioSoepi.nl, de gezonde verbinding. Wil jij onze droom, maar vooral die van onze deelnemers laten uitkomen? Steun dan onze crowdfunding.

Bij BioSoepi.nl Café, in het Ontmoetingscentrum van stichting Maatvast in Nieuw-Vennep, werken deelnemers met een beperking in de voorbereiding, keuken en de bediening. Zij worden begeleid door vrijwilligers waardoor een goede kwaliteit van het eindproduct wordt gewaarborgd. Onze sappen, smoothies en soepen worden allemaal vers geserveerd in het Ontmoetingscenrum. We gebruiken veel biologische producten (ook uit de eigen volkstuin), hebben oog voor lokale producten en letten goed op de seizoenen. Daarnaast verbinden we deelnemers en buurtbewoners met elkaar door het opzetten en onderhouden van een volkstuin waar wij groenten en kruiden kweken. Onze gezonde sappen, smoothies en soepen laten we graag aan iedereen proeven, ook buiten het ontmoetingscentrum. Bedrijven en particulieren kunnen online bestellen en wij bezorgen ook op locatie. Zo kan BIoSoepi.nl iedereen een gezonde boost geven!

Steun onze crowdfunding via: https://nieuwepioniers.nl/nl/projects/biosoepinl-de-gezonde-verbinding
Het is een nieuw platform van de gemeente Haarlemmermeer. BioSoepi.nl is door de gemeente Haarlemmermeer uitgekozen om als eerste een project te lanceren.

Wat krijgt u als donateur?
- donatie van € 10,- een ‘Biologische Smoothie’
- donatie van € 50,- een ‘Soep diner voor Twee’