Stichting Philia mystery guest op Mysteryland

HOOFDDORP – Gemeente Haarlemmermeer vindt het belangrijk dat iedereen mee kan doen met het vrijetijdsaanbod in de regio, ook mensen met een beperking. Om die reden heeft de gemeente Stichting Philia uitgenodigd om met 30 deelnemers inclusief begeleiders aanwezig te zijn bij het internationale festival Mysteryland op 27 augustus in het Haarlemmermeerse Bos.

Gemeente Haarlemmermeer vindt het erg belangrijk dat iedereen kan deelnemen aan het uitgebreide aanbod van vrijetijdsactiviteiten in de regio, ook mensen met een beperking. Op festivals en evenementen is het bijvoorbeeld van belang dat mensen die extra ondersteuning nodig hebben deze ook ontvangen en of het terrein waarop het evenement wordt gehouden toegankelijk is voor mensen die bijvoorbeeld gebruik maken van een rollator of rolstoel. Over dit thema wil de gemeente graag in gesprek met mensen met een beperking. Om die reden nodigden zij Stichting Philia uit om met 30 deelnemers inclusief begeleiding te komen genieten van het internationale festival Mysteryland op zondag 27 augustus in het Haarlemmermeerse Bos.

Stichting Philia stelt zich tot doel om zoveel mogelijk mensen met een beperking met elkaar te verbinden. Bestrijding van eenzaamheid en sociaal isolement staan hierbij voorop. De groep waarmee Stichting Philia op 27 augustus naar het festival komt bestaat uit leden, vrijwilligers van de stichting met een beperking en begeleiding, maar ook uit een aantal TALENTEN van Lunchroom BioSoepi, een project van Stichting Philia in Nieuw-Vennep. Stichting Philia krijgt op Mysteryland een exclusieve rondleiding op het festivalterrein, zullen in gesprek gaan met de gemeente over het thema toegankelijkheid en het vrijetijdsaanbod in de Haarlemmermeer, genieten van een heerlijke duurzame lunch bij Restaurant Vork en Mes waarna de groep lekker met de voetjes van de vloer gaat op het festival. Stichting Philia zal hiermee slagen in haar doel: “wij willen mensen met een beperking een fantastische dag bezorgen!”, aldus oprichter Vincent van Munster.