Ladiesday 2017: Oog voor schoonheid

Je opmaken, je haar doen en je nagels lakken als je slecht ziet. Dat is een lastige opgave. Tijdens de Ladiesday van Stichting Philia in samenwerking met de Werkgroep Blinde en Slechtziende Jongeren van de Oogvereniging op zaterdag 7 oktober 2017 werd hier aandacht aan besteed.

20171007 154418Stel: je wilt jezelf opmaken, maar je bent blind of slechtziend. Hoe doe je dat dan? Dit was het thema van de Ladiesday die Stichting Philia organiseerde in samenwerking met de werkgroep Blinde en Slechtziende Jongeren van de Oogvereniging. Op zaterdag 7 oktober 2017 begon de middag met een heerlijke lunch. Tijdens de lunch werd er een kennismakingsrondje gedaan en kwamen de eerste mooie gesprekken op gang. In haar inleiding vertelde vrijwilliger van Stichting Philia Kirsten Veldhoen meer over hoe de dag verder zou gaan verlopen en kondigde zij aan wie er als eerste naar de kapper, visagie en nagelstylist mocht.

Hierna ontstond er een gezellige chaos waarin aan de deelnemers geleerd werd hoe zij met een aantal eenvoudige trucjes zichzelf toch gemakkelijk kunnen opmaken en hun haar kunnen stylen. Een van de andere hoofddoelen van deze middag was verbinding binnen een groep meiden met een visuele beperking. Ook dit doel is meer dan geslaagd, gedurende de middag waren in de ene na de andere hoek prachtige gesprekken te horen waarin veel werd gedeeld.

Al met al was het een bijzonder geslaagde dag en zagen de dames er schitterend uit!