Groene Lintje(s) BioExpress op het Groene Loper Festival

HOOFDDORP – Zondag 25 juni 2017 regende het naast waterdruppels ook Groene Lintjes op het Groene Loper Festival. Stichting Philia met haar project BioSoepi viel ook in de prijzen. Er was nog een groen lint voor BioSoepi op het festival, namelijk gewikkeld om de Renault Kangoo voor foodtrailer de BioExpress (mogelijk gemaakt door Renault Nieuwendijk). Wethouder John Nederstigt knipte het lint door en lanceerde daarmee de auto die vanaf september 2017 de foodtrailer zal rondrijden. Daarnaast ontving het team van BioSoepi uit handen van de wethouder de Verdubbellaar ter afsluiting van een succesvolle crowdfunding via NieuwePioniers, het crowdfunding platform van gemeente Haarlemmermeer.

groene loper festival 2017Het was groot feest voor BioSoepi (project van Stichting Philia) op het Groene Loper Festival op het Raadhuisplein in Hoofddorp. Stichting Philia ontving voor haar project BioSoepi een Groen Lintje van GroenLinks. Groene linten waren er ook voor BioSoepi bij hun eigen stand op het initiatievenplein van Centrum voor Duurzaamheid NMCX. Dit groene lintje was gewikkeld om de Renault Kangoo die Renault Nieuwendijk gesponsord heeft voor foodtrailer de BioExpress. Met foodtrailer de BioExpress zal BioSoepi vanaf september 2017 iedereen in de Haarlemmermeer een gezonde boost geven op festivals, markten, bij kantoorparken; kortom: overal waar veel mensen zijn.

Wethouder John Nederstigt knipte niet alleen het groene lint door om de Renault Kangoo te lanceren, hij reikte ook de Verdubbellaar uit aan het team van BioSoepi ter afsluiting van een succesvolle crowdfunding via NieuwePioniers.nl, het crowdfunding platform van Gemeente Haarlemmermeer. De trotste oprichter van BioSoepi, Vincent van Munster, vertelt: “Het Groene Loper Festival was de finale van onze crowdfunding. We hebben vandaag maar liefst € 206,- opgehaald.”

Bij Lunchroom & Cateringservice BioSoepi werken TALENTEN met een beperking in de voorbereiding, keuken en de bediening. BioSoepi biedt TALENTEN de kans zich op hun eigen niveau te ontwikkelen op het gebied van sociale activering, zelfredzaamheid, persoonlijke vaardigheden en arbeid specifieke vaardigheden. Met foodtrailer de BioExpress zullen wij vanaf augustus 2017 de gehele Haarlemmermeer van een gezonde boost voorzien.